Konferencija o hrani i vinu „Moja Kravica Food Talk 2016“ pod sloganom Food Revolution, koju već četvrtu godinu zaredom organizuje Color Press Grupa održana je juče na turističkom kompleksu Ribarsko ostrvo u Novom Sadu.
Legendarni TV-voditelj Oliver Mlakar ove godine se našao u ulozi voditelja, a konferenciju je otvorila Ambasadorka Francuske u Srbiji Kristin Moro.
Moro je tokom uvodnog obraćanja upoznala prisutne sa uticajem francuske kuhinje, kao i sa njenim istorijskim nastankom: „Francusku kuhinju je UNESCO 2010. godine uvrstio na listu svetske kulturne baštine. Još iz perioda renesanse stvorena je veza između kuhinje i identiteta zemlje, a taj identitet poznat je u celom svetu“, rekla je ambasadorka i dodala da su prvi priručnici od kojih su nastali prvi kuvari, napisani upravo u Francuskoj.
Otvaranju konferencije prisustvovao je i član Gradskog veća Novog Sada zadužen za privredu Goran Sečujski, koji je rekao da hrana i vino za zemlje u regionu predstavljaju veliki potencijal. On je istakao da pored bogatstva koje Srbija ima u uslovima za proizvodnju hrane i vina, srpski proizvođači imaju i bogato iskustvo i znanje o načinima kako proizvesti seme, poljoprivredne proizvode, kako pripremiti hranu i kako proslaviti uz hranu i vino. Sečujski je je odadao i da Grad Novi Sad poslednjih šest godina podržava proizvodnju organske hrane, ali i proizvoda sa oznakom geografskog porekla Futoški kupus i Fruškogorski lipov med.
Pored njega posetiocima je dobrodošlicu poželela i Ženja Aćimović, glavna urednica kulinarskih izdanja CPG, kao i generalna sekretarka Svetske asocijacije somelijera ASI, Michele Astrom Chantome.
Konferenciju je otvorila studija slučaja “Od kvasca do digital brenda” kompanije Lesaffre sa brendom “Mesimo zajedno”, a odmah zatim je sjajna Duška Jovanić predstavila najbolje šefove i vlasnike najpopularnijih gastro mesta u Beogradu.
Kroz drugu studiju slučaja Tamare Ognjević prisutni su mogli da čuju mnogo zanimljivih činjenica o francuskoj kuhinji.
“Od 1850. godine kada je nastao prvi šporet na drva do danas, filozofija dobrog ukusa i odnos prema hrani se promenio iz korena. Sve je počelo nakon francuske buržoaske revolucije, kada se beleže prva javna obedovanja. Danas, francuska kuhinja je postavila standarde i rečnik za hranu u svim kuhinjama sveta”, istakla je istoričar umetnosti Tamara Ognjenović.
Ipak, Vojvodina može danas da se pohvali mnogim specijalitetima, koji su domaćice spremile specijalno za ovu priliku. Udruženje “Bač u srcu Bačke” je organizovalo Vojvođanski švedski sto uz pomoć Opštine Bač i Pokrajinskog sekreterijata za poljoprivredu. Cilj konferencije Food Talk je da promoviše svetsku kuhinju, ali i specijalitete vojvođanske kuhinje svih nacionalnih manjina.
Vojvođanski švedski sto ponudio je pravu vojvođansku kuhinju gostima. Pite, pogače, razna peciva, sarmice od zelja, kolači sa makom, orasima višnjama… kuvarice su se smešile, jer su se tacne praznile brzo, a kad su oko i stomak siti, uvek vlada pozitivna atmosfera, te su na konferenciji o hrani i vinu svi bili nasmejani.
Na panelu na kom je bilo priče o restoranskoj publici govorili su šefovi i blogeri iz regiona. Master šef Maja Mačković iz Udruženja hrvatske master šef asocijacije kaže da hrana u ustima treba da izazove emociju, bilo kakvu.
“Imamo takvo bogatstvo da možemo da napravimo brend u celom svetu, pa ipak u celom regionu kao da se sramimo svoje hrane. Umesto „fast fuda“, treba da prodajemo „tradicionalni fud“, pa to ipak ne radimo”, kaže Mačković i dodaje sada gosti kod vrhunskih kuvara najviše cene iskrenost, pa i kada se desi neki „kiks“ u kuhinji i to prikaže na društvenim mrežama, gosti imaju priliku da vide da su i najbolji šefovi samo ljudi koji greše.
Na kraju panela upoznali smo najmladjeg autora kuvara u Srbiji, šesnaestogodišnjeg Aleksu Žujovića, koji je predstavio svoj kuvar pod nazivom „Srbija u mojim rukama“ sa trideset recepata.
O bitnosti proteina kao i o novoj liniji svojih proizvoda kroz treću studiju slučaja upoznao nas je tehnolog Ivan Zorić iz kompanije Imlek. Pokrovitelj ovogodišnje konferencije je Moja Kravica Kuhinjica kompanije „Imlek”. Moja Kravica Kuhinjica uvrstila je novitete u svoju paletu proizvoda. Reč je o Sladoled Mixu, mlečnoj smesi za pripremu sladoleda kod kuće, koji je dostupan u tri ukusa, čokolada, vanila i jagoda. Sladoled koji se dobija mućenjem bogat je mlečnom mašću, prepoznatljivog punog mlečnog ukusa i kremaste strukture imali su prilike da probaju svi gosti konferencije.
Tokom poslednja dva panela Sweet Revolution i La traviata, publika je imala prilike da čuje koji su to trendovi u pravljenju kolača i ispijanju vina. Degustirali su se kolači spremljeni po najnovijim trendovima u poslastičarstvu, ali i bombone pravljene po receptu starom više od 120 godina.
Degustiralo se i vino iz vinarija Aleksić i Chichateau, a uz čašu dobrog vina se pričalo o novim etiketama u regionu, trendovima pravljenja vina, vinskoj publici i festivalima.
“Za malo vremena srpsko vinarstvo je doživelo veliku ekspanziju ali i dalje kaskamo za zemljama iz regiona poput Slovenije i Hrvatske”, zaključila je Dragana Janjić, suvlasnica i direktorica Vinarije Aleksić.
Tokom celog dana svi prisutni su ostavljali poruke ljubavi, kačeći ih sa Jana voda katancima na “LOVE” konstrukciju i time podržavajući slavljenje ljubavi i života.
Pred kraj konferencije uručene su diplome polaznicima prolećnog semestra Škole za urednike i novinare Color Press Grupe. Diplome je 21. generaciji polaznika dodelila koordinatorka Mira Pantoš.
Na kraju je upriličena večera u Restoranu Alaska Barka, a za odličnu atmosferu se pobrinuo bend Apsolutno romantično.
Da nas sve spaja ljubav prema hrani i vinu dokazala je poseta mnogih poznatih ličnosti, medija, vlasnika vinarija i restorana. Samo neki od njih su ; novinarka Duška Jovanić, spisateljica Jelena Bačić Alimpić, legendarno TV lice Oliver Mlakar, voditeljka Nataša Ilić, influenser Milan Vučićević, pevačica Tanja Banjanin, modni kreator Mladen Milivojević, novinarka Marina Kosanović, muzičar Bojan Gluvajići mnogi drugi.
Partneri konferencije su: Moja Kravica Kuhinjica, Lesaffre i Mesimo Zajedno, ILLI Company i restoran Bata Pežo, Jana i Mg Mivela, Hleb&Kifle, Amstel, Ford, Vinarija Aleksić, Marlenka torte, Grand kafa, Grad Novi Sad i Turistička organizacija Novog Sada.
Foto: Color Press Grupa